Monday, June 6, 2011

engagement vs tunang (hantaran pics)

sume nih gmbr2 hantaran dr pihak laki n pompuan....

laki pnye hantaran color purple....

dr pihak ak color biru purple puteh...

so,korg msti dpt beze kan???

nikmati arr iye sbb aku takde idea skang arr nak berceloteh...

penat berkemas hari tuh pon tak abeh lg nih...

papepon akan diedit pabile dtgnye idea2 bernas





hantaran aku....
cantek tak???



sireh junjung...
ori pnye...
baru amek mase pagi hari tunang tuh jgk
cantek tak???
hehehe
orang kate,
kalau bagi sireh ori,
tuh tandenye cinte kite ori...
betul ke???



budak baju coklat tuh nampaknye berminat ngan hantaran butterfly aku..




see...
tengok arr lagi hantaran tuh...
nih tangkap dari dekat sikit...





gambar hantaran yg ditangkap dari arah pintu depan...


kat bawah nih pulak hantaran dari pihak laen...
sangat simple...
kalau tak caye,
dipersilekan tengok...


yg color kuning bentuk cam bawang puteh nih adalah gule...
sepatotnye ade garam sekali
tapi...
tak tau arr nape ade gule jek...
dah check sume...
memang takde jumpe sebarang garam..
maybe garam dah habis..
so,
tak cukup package tok jadikan ia garam n gule


jangan tertipu pade sireh nih...
sireh nih sireh plastik jek...
besenye orang yg dari perjalanan jaoh,
diorang akan sediekan sireh plastik saje...
tapi...
nih bukan fully sireh plastik..
ade gak sehelai due yg ori punye...
yg aku sangat2 tak paham,
ape motif sebatang tembakau kat atas tuh???
sape2 sile jelaskan kat aku kalau korang tau...
okeh...




hantaran buah akan jadi sangat cantek kalau diserikan dalam bakul...
^_^



okeh...
nih sume hantaran dari pihak laki...
simple...



nih bahulu tau...
mesti korang pelik nape hantaran nih tak nampak...
ia terjadi kerana mungkin bahulu nih baru dimasak...
maseh panaz n wap die dah menutupi ruang bekas...
cecece...
cam ajo sains lak..
hahaha
^_^



dari sudut tepi...



hantaran ditangkap dari dalam bilik...
bilik mak nih..
credit too mak n nani sbb bagi pinjam bilik nih!!!





dari arah depan



fokus dari dekat hantaran pihak laki





banyak lak tangkap sampai tak tau nak terangkan ape bende dah...
hahaha





ceecece...
posing2 di belakang hantaran...




nonoi vs akak no3 aku...
berposing disamping hantaran n bunge aku...





kuna vs akak no 2



aku vs aku arr...
hahaha
posing2 sikit sementare tunggu orang datang



nonoi lagi



posing versi jaoh sikit...
huhuhu




hantaran aku!!!!!


kotak bulat penoh manik2 kristal nih adalah kek
kek ade kat dalam tuh color biru n puteh
cantek tau kotak nih n sangat mahal!!!




bahulu...
pulut kuning...
coklat...
sireh junjung...






ade lagi gambar hantaran




rendang ayam yg saje dibukak sbb ade sorang jiran yg warge emas bising2 soh bukakan die sbb takut basi...
rendang baru masak arr katekan...
penoh wap lagi..



nampak tak kek kat dalam tuh???
kecik jek...
save bajet...
bende maneh tak boleh mkn banyak2




bahulu yg disponser oleh orang katering belakang rumah...
ala,
sebenarnye bukan sponser pon...
kitorang bayar mahal kat diorang...
takkan tak boleh bagi hadiah sikit pon kan???
kate mau tolong anak yatim,
tapi...
tetap charge mahal tok katering kitorang...
huhuhu





muffin!!!!
aku wat sendiri nih tau!!!
bukan beli punye...
dengan bersusah payah wat sampai kul 2 pagi baru tidur...
wat pon malam sehari sebelum tunang...
poyo jek lebeh...
hahaha
sedap ke tak, tak tau arr





potpouri...
suke2...
nampak mewah...
cecece
sumenye mewah aku nih punye pendapat...
hahaha...
aku paling suke hantaran potpouri nih...!!!




hantaran buah...
orang cakap,
pompuan tak elok bagi buah kat laki
sbbnye???
hehehe
aku pon malu nak cerite...
so, kalau korang nak tau,
boleh tanye pade warge2 emas, okeh???
diorang lebeh pakar pasai bende nih
aku pon baru tau jek mase aku tunang tuh...
ade orang bagitau aku



pulot kuning...
disponser oleh jiran sebelah rumah yg anaknye sume keje polis...
cecece...
promote orang sebelah lak...
thanks to her so much!!!
jiran yg sangat baek ati!!!
die bagi tanpe mintak balasan...
baru masak woo...
panaz lagi...
tengok wap tuh arr...



coklat...
sori arr..
hantaran coklat nih nampak simple...
sebenarnye takde idea nak wat design camne...
lagipon, saat2 akhir hias bende nih...
pagi tuh jugak ade sepupu aku tolong menghiaskan hantaran2....
so, maen campak2 jek coklat tuh...
takde nak wat menare KLCC cam orang sume dok wat tuh...
huhuhu







jelly kristal buatan mak aku...
aku nak wat sebenarnye jelly nih sendiri...
tapi...
disebabkan aku tengah busy wat muffin,
so...
mak pon bantu arr ak wat jelly tuh..
credit too mak lagi...
papepon,
mak yg banyak membantu saat2 akhir...
thanks alot mak!!!
lebiu!!!


tok pengetahuan korg sume, hantaran yg ade rama2 tuh datangnye dr aku ye...

kek tuh pon dari aku...

ceh poyo jek...hahahaha

pihak laki tak bg kek

kempunan mak aku

okeh....
nih sume dah siap diedit....
kalau bosan2,
boleh bace n tengok
setelah berminggu hari tunang tuh berlalu,
baru hari nih aku sempat mengeditnye...
fuh...
lege...(kesat peloh jap)



tuh jek kot bab2 hantaran tunang nih...
yg laen2...
dlm proses masok dlm blog nih...

sekian...........


No comments:

Post a Comment