Saturday, June 18, 2011

Mi FaMiLiA - My FaMiLy






aku mau cite serbe sedikit mengenai latar belakang famili aku... nak dengar tak???
start cite bermule dari adek aku... ^_^


tudong pink ade manik kat hujung tuh adalah adek aku..
umor die 14taon tok taon nih arr...
bufday die 26 oktober 1997

name die nurhanani izzati

selalu kitorang panggil die nani jek

pandai mekap...

aku pon kalah...
hahaha
sangat bertuah kerana jadi seorang adek yg jaoh beze umor dari kakak-kakaknye...

sebab musabab???
die boleh dapat ape saje yg die nak sbb die yg paling kecik

tapi..
.
bergantung gak pade duet kakak-kakaknye arr




nih akak no 3
bufday 30 januari 1989

name die sarah nur

digelar sebagai nonoi (famili jek yg panggil camtu)

die sorang jek yg berkulet puteh macam mak...

yg laen,
sume kulet muke ikot a
yah...
so,

die yg paling cantek dalam famili kitorang

bukan setakat cantek

tapi...

pandai lak tuh..

kire tahap perfek arrr...

akak aku nih tua setaon dari aku jek...

so,
umor die 22taon tok taon
nih



akak no 2
name die nurul husna

umor die 24 taon tok taon nih

bufday 2 september 1987

selalu kitorang panggil kuna jek

sorang kakak yg alim dalam famili

tapi
takde arr alim sampai pakai tudung labuh
cume
kalau kitorang ade wat salah,
die tegur arr...

tegur untuk kebaekan
tak salah kan?
??




akak no 1
merangkap akak sulung

name die hidayah jek...

tak panjang cam adek beradek yg laen...

umor 26 taon tok taon nih

mude setaon dari tunang aku jek

bufday die 27 januari 1985

sekarang die keje kat 7eleven Jelapang

tak banyak nak cite pasai akak yg nih

cume
die suke gelak kuat2 n men
gilai
tak padan ngan badan suare die gelak tuh
suke nyany
i2 n dengar lagu sebelum tidur
aku selalu gaduh ngan die sebab kitorang duk satu bilik..

gaduh pon pasai bilik arr...

ape lagi???

hahaha




baju purple puteh tuh mak aku
kecik kan mak aku??? lagi pendek n ringan dari aku
mak awet mude

sbbnye???

orang selalu ingat mak tuh kakak aku kalau aku jalan
due2 ngan mak
name mak mariam binti hamid
umor mak 49 taon tok taon nih

bufday mak lak 15 oktober 1962
mak aku nih sorang yg tak penah tinggal sembahyang

kalau ajak
gi mane2 pon, mesti mak akan cakap,
"cepat sikit...aku nak sembahyang"

kadang2 bile geram,

kitorang cakap kat mak,

"bawak telekung,senang...nak gi mane2 pon senang...sura
u n masjid sepah2"
tapi mak akan kate,

"sembahyang kat ru
mah lagi best sebab boleh mandi sekali" begitu arr mak aku punye perangai



yg nih adalah opah n arwah ayah
opah aku name teh binti manap
ayah lak name mohamad nasir bin omar
arwah ayah lahir 7 april 1961
aku same zodiak ngan arwah ayah
sbb tuh perangai aku ade banyak cam ayah
opah aku dok sebelah rumah jek ngan aku
nih arr satu-satunya opah yg aku ade
yg laen dah meninggal
termasok arr datuk-datuk aku
aku sangat mengagumi arwah ayah sebab ayah sorang yg berkaliber
aku jugak sangat rindu ayah!!!
mase kecik,
aku sangat rapat ngan ayah
cume,
bile dah besar baru arr rapat ngan mak lak
backing mak jek selalu kalau ayah marah mak
hehehe

tak baek ngate orang dah mati tau
T_T

kepade sape2 yg tak tau n tak percaye yg ayah aku dah meninggal,
nih arr buktinye
batu nisan arwah ayah
kat citu ade tuleh tarikh
meninggal 19 disember 2006
maknenye taon nih genap arr 5 taon arwah ayah dah meninggalkan dunie nih
arwah ayah meninggal mase umor 45 taon
so,
kalau ayah maseh hisop sekarang nih,
umor ayah mesti dah menjangkau 50 taon
papepon,
sile sedekahkan al-fatihah lepas korang bace nih
al-fatihah.....

sekian saje salah silah famili aku...
takde banyak pon
sikit jek famili aku



.....SEKIAN.....



No comments:

Post a Comment